کد ِکج شدَنِ تَصآویر

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
  فاطمه بهشتی منش[28]


من فاطمه هستم در تاریخ 22خرداد 1391 یک وبلاگ در پارسی بلاگ نوشتم و 10 سال دارم.
ویرایش
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
ابر برچسب ها
لوگوی دوستان
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :46
بازدید دیروز :67
کل بازدید :201883
تعداد کل یاد داشت ها : 214
آخرین بازدید : 103/2/17    ساعت : 1:38 ع
امکانات دیگر




اوقات شرعی

دریآفت کد بـالآبـر حجاب

این مدل لباس فقط برای مجالس بانوان مناسب هست.

نکته : ((آرایش آموزش دهندگان به هیچ عنوان مورده تایید نیست و در اسلام دیدن آرایش بانوان توسط نامحرم حرام است ، آرایش 

صرفا به این جهت است که عکس ها برای بانوان تهیه شده است))




      

این مدل لباس فقط برای مجالس بانوان مناسب هست. 

نکته : ((آرایش آموزش دهندگان به هیچ عنوان مورده تایید نیست و در اسلام دیدن آرایش بانوان توسط نامحرم حرام است ، آرایش صرفا به این جهت است که عکس ها برای بانوان تهیه شده است))




      

 

این مدل لباس فقط برای مجالس بانوان مناسب هست.

نکته : ((آرایش آموزش دهندگان به هیچ عنوان مورده تایید نیست و در اسلام دیدن آرایش بانوان توسط نامحرم حرام است ، آرایش صرفا به این جهت است که عکس ها و کلیپ ها برای بانوان تهیه شده است))




      

 

چادر کمری”

چادر کمری یا قاجاری یکی از قدیمترین مدلهای چادر در ایران است که در دوران حکومت قاجاریه رواج داشته و به همین دلیل نام دیگر آنرا چادر قاجاری می نامند. که مانند پیراهن از سر پوشیده می‌شود از پشت یک‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. این چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد. به همین خاطر از سنگینی چادر گرفته می‌شود. قسمت بالایی که دسته‌های چادر است با کش روی سر ثابت شده و بلندی آن تا زانو می‌رسد. اگر شخص رو بگیرد، دو تکه بودن آن مشخص نمی‌شود. در مدلی از آن، قسمت بالا مثل یک مقنعه‌ی آستین‌دار است. مقدار پارچه‌ی این چادر به اندازه‌ی چادر ساده است.

چادر اماراتی”

چادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی می باشد.با این تفاوت که به دلیل داشتن آستین‎‎‏‎‏های 40 سانیمتری نسبت به دیگر مدل های عربی ،اندامی تر است.جلوی این چادر به صورت باز طراحی شده و می توان آن را بنا به سلیقه های مختلف با زیپ و یا انواع دکمه بست.

“چادر ملی”

چادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد ،در بعضی مدل‌های آن، آستین از آرنج به پایین است. آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود. جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود.این چادر به شما آزادی عمل بیشتری میدهد و برای خانومهایی بچه دار و دانشجو توصیه میشود.با این چادر رانندگی بسیار راحتی هم دارید.

”چادر دانشجویی”

چادر دانشجویی کاملا شبیه به چادر ساده ‎ی ایرانست.با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که میتوانید بدون به هم زدن فرم چادر،به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهایی از قبیل حمل کیف و یا گرفتن دست کودک استفاده کنید.

”چادر لبنانی”

در مدل اصلی آن اگر شخصی که چادر سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ 10 سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود. به این صورت که به لبه‌ی طرف راست کش به اندازه‌ی مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشته می‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، زیرا به هیچ وجه باز نیست. برای تهیه‌ی این چادر به 5/3 متر پارچه با عرض 180 سانتی‌متر نیاز است.




      

اللهم اجعلنی فیه من المستغفرین و الجعلنی فیه من عبادک الصالحین القانتین و اجعلنی فیه من اولیاءک المقربین برافتک یا ارحم الراحمین” “خدایا مرا در این روز از استغفارکنندگان قرار ده و از بندگان صالح مطیع مقرر فرما و هم در این روز از دوستان مقرب درگاه خود قرار داده بحق لطف و رحمتت ای مهربانترین مهربانان”

    1) اللهم اجعلنی فیه من المستغفرین. “خدایا مرا در این روز از استغفار کنندگان قرار ده”
    شرایط استغفار چیست؟
    شخصی در محضر حضرت علی علیه السلام گفت: “استغفرالله” امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: “مادرت به عزایت گریه نماید، آیا می دانی استغفار چیست؟ همانا استغفار درجه علیین است و آن اسمی است که به شش معنی واقع می گردد: اول پشیمانی بر گذشته می باشد، دوم عزم و اراده برای دوری از آن گناه تا ابد، سوم حق مخلوقات را ادا نمایی تا خدا را پاک و مطهر ملاقات کنی و حقی از مخلوقات بر عهده تو نباشد، چهارم اینکه به سوی هر فریضه ای که ضایع نموده ای روی آورده و حق آن را ادا کنی، پنجم اینکه گوشتی را که به واسطه حرام روییده شده به واسطه اندوهها آب کنی تا پوست به استخوان چسبیده و گوشت تازه بین آنها روییده شود و ششم اینکه درد و رنج فرمانبرداری و اطاعت را به جسم بچشانی چنان چه شیرینی معصیت را به آن چشانده بودی، پس در آن هنگام می توانی بگویی “استغفرالله”(3) که در این روز ما هم از خداوند می خواهیم جزء مستغفرین واقعی که امیر مومنان علی علیه السلام در مورد آن توضیح فرموده اند قرارمان داده و توبه ما را بپذیرد...
    2) و اجعلنی فیه من عبادک الصالحین القانتین. “و در این روز مرا از بندگان صالح مطیع قرار ده” 
    هنگامی که بنده در پیشگاه خداوند دارای مقام و منزلت است که واجبات الهی را انجام داده و از محرمات او بپرهیزد. آنگاه است که آن بنده به عنوان بنده صالح که مطیع پروردگار خویش است قرار خواهد گرفت که در این روز ما نیز از خداوند می خواهیم که ما را جزء بندگان صالح که مطیع اوامر او می باشند، قرار دهد. 
 3) واجعلنی فیه من اولیاءک المقربین برافتک یا ارحم الراحمین” “و در این روز مرا از دوستان مقرب درگاهت قرار ده بحق لطف و رحمتت ای مهربانترین مهربانان.”
    همان طور که در روایات و آیات آمده است کسانی مقرب درگاه الهی قرار می گیرند که هیچ گاه از یاد خداوند در تمام لحظات عمر و حیات خویش غافل نگردند و بندگی خدا را فقط برای رضای خداوند انجام دهند که برای فهم بیشتر به نمونه بارز آن حضرت امیر مومنان علی علیه السلام اشاره می کنیم که در مناجات با خداوند چنین فرمودند: “الهی ما عبدتک خوفا من نارک و لاطمعا فی جنتک لکن وجدتک اهلا للعباده فعبرتک” “بار خدایا! تو را به خاطر ترس از جهنمت و یا به جهت طمع به بهشتت عبادت نمی کنم، بلکه تو را شایسته عبادت یافتم، پس تو را عبادت می کنم”(4 ) ما نیز در این روز از خداوند می خواهیم که بحق لطف و رحمتش ما را از دوستان و اولیاء و مقربان درگاهش قرار دهد. ان شاءالله که تابع باشیم.

 




      
<   <<   16   17   18   19      >